Laser frakcyjny CO2 -Kraków - Dr Natalia Kuśnierz

BOTOKS

Botoks, inaczej toksyna botulinowa typu A, jest biologiczną toksyną wytwarzaną przez beztlenową pałeczkę Clostridium botulinum. Pozwala na niwelowanie i wygładzenie zmarszczek mimicznych. Jego główne działanie polega na blokowaniu połączeń nerwowomięśniowych, a w efekcie obkurczenie i rozluźnienie mięśni.

Okolice twarzy, które najczęściej są poddawane temu zabiegowi to tzw. lwia zmarszczka między brwiami, kurze łapki, poprzeczne zmarszczki czoła czy zmarszczki ‘’królicze’’.Zabieg trwa około 10 – 15 min, a jego pełne efekty zauważalne są po około 2 tygodniach i ulegają dalszej poprawie w kolejnych dniach.

Botoks stosowany jest również w celu leczenia problemu z nadpotliwością. Wstrzykiwany w wybrane miejsca blokuje połączenia nerwowo-mięśniowe, w efekcie odcinając gruczoły od sygnałów nakazujących im wydzielać nadmierne ilości potu.

BOTOKS NA BRUKSIZM

Wiele z nas boryka się z nadmiernym zgrzytaniem i zaciskaniem zębów. Jest to nic innego jak bruksizm, czyli nadmierne, nawykowe, mimowolne zaciskanie i zgrzytanie zębami (nadmierna aktywność mięśni żwaczy). Schorzenie to prowadzi do ścierania szkliwa czy odkrywania korzeni zębów. Bruksizm nocny może prowadzić do zmian w stawach skroniowo- żuchwowych, bólu głowy czy migren. Dodatkowo niekorzystnym efektem bruksizmu może być tzw. ,twarz kwadratowa’’, ciężka i poszerzona w dolnej partii o zmienionym owalu. Jedną z najpopularniejszych metod leczenia jest podawanie botoksu. Toksyna botulinowa wstrzykiwana jest w żwacze w celu ich osłabienia. Powoduje to zmniejszenie napięcia mięśnia i w efekcie jego obkurczenie i rozluźnienie oraz zapobiega ich nadreakcji. Po upływie około trzech dni pacjent powinien odczuć znaczną ulgę. Zabieg ten należy powtarzać co pół roku.

PRZECIWWSKAZANIA:
– ciąża i karmienie piersią
– niewydolność serca i nerek
– zaburzenia krzepliwości krwi
– uszkodzenia skóry
– aktywne zmiany skórne w miejscu planowanego wstrzyknięcia
– uczulenie na ludzką albuminę
– choroby układu sercowo – naczyniowego
– choroby autoimmunologiczne
– choroby układy nerwowego, np choroba Alzheimera, stwardnienie rozsiane,choroba Parkinsona
– przyjmowanie leków przeciwbólowych, przeciwgorączkowych i antybiotyków aminoglikozydowych

MediRaty